راز سلیس صحبت کردن در زبان انگلیسی

راز سلیس صحبت کردن در زبان انگلیسی

در این مقاله شما را با شگردها و تکنیک های روان و سلیس صحبت کردن در زبان انگلیسی آشنا می کنم . لازم است در ابتدای کار این واقعیت را بپذیرید که زبان انگلیسی ، زبان چندان قانون مندی نیست ؛ زیرا که همیشه از الگوهای گرامری و زبانی ثابت تبعیت نمی کند . اگر می خواهید به سرعت زبان انگلیسی را یاد بگیرید به دنبال علت های زبانشناسی نباشید . در غیر این صورت یادگیری زبان انگلیسی برای شما ملال آور و طولانی مدت می شود .
توصیه من به شما این است که سعی کنید یادگیری زبان انگلیسی را با جمله سازی ، تمرین و تکرار آنها به ذهن بسپارید . سعی کنید استثناهای زبان انگلیسی را با استفاده از قدرت تخیل خود و متناسب با موارد استفاده ای که دارید ، جمله سازی کنید و در کاربرد خود از آنها آگاهانه استفاده کنید تا به خوبی در حافظه دراز مدت شما حک شود . در هر صورت اگر واقعا می خواهید سلیس و روان انگلیسی صحبت کنید باید آن را بخشی از زندگی روزمره خود کنید . به جای این که فراگیر زبان باشید ، یک کاربر دائمی زبان شوید .
تکنیک کاملا کاربردی در زبان انگلیسی این است که پاسخ هر سوال انگلیسی در خود همان سوال نهفته است . به محض شنیدن یا خواندن یک پرسش انگلیسی استرس نگیرید ، برای جواب دادن به آنها از همان لغات و زمان بندی استفاده کنید . اگر زمان حال ساده است به همان زمان و اگر گذشته است به گذشته جواب دهید . اگر افعال کمکی مانند can , could در سوال می باشد ، به همان زمان و با توجه به کلمات استفاده شده ، جواب دهید . به یاد داشته باشید برای پیشرفت بیشتر و پاسخ دادن به سوالات نیاز است تا مهارت شنیداری خود را ارتقا دهید . توصیه ای که به شما دارم ، این است که اگر امکان صحبت کردن با سخنور انگلیسی زبان برای شما وجود ندارد ، هر روز فیلم های زبان انگلیسی را ببینید . اگر تصمیم دارید انگلیسی سلیس و روان صحبت کنید در اولین قدم باید قادر باشید ایده ها ، احساسات و افکار خود را به طور کامل به زبان انگلیسی بیان کنید . برای رسیدن به این منظور لازم است توانایی خود را در ساختن جملات کامل بالا ببرید .
راز موفقیت شما در سلیس صحبت کردن این است که از اشتباهات گرامری در هنگام صحبت کردن نترسید . در مقوله صحبت فصیح و روان نباید مقوله صحت و درستی را باهم تلفیق کنید . توصیه من این است که برای ایجاد تعامل اجتماعی در محیط انگلیسی زبان به کتابهای گرامری وابسته نباشید ، آنها را کنار بگذارید و سعی نمایید همان مقدار دانش زبانی خود را در محیط واقعی پیاده کنید . هر چه قدر سرعت یادگیری زبان انگلیسی را بیشتر کنید ، به هدف خود بیشتر نزدیک می شوید .

راز سلیس صحبت کردن در زبان انگلیسی

مشکل اغلب زبان آموزان برای سلیس صحبت کردن در یک  کلمه خلاصه می شود و آن عبارت است از شیوه یادگیری . یادگیری مکالمه زبان انگلیسی به شکل مطلوب ، آرزوی اکثر جوانان ایرانی است چه آنها که انگیزه خاصی برای استفاده از این توانایی دارند مثل سفر به خارج ، ادامه تحصیل و یا صرفا از روی علاقه و ایجاد ارتباط با جامعه جهانی.

سه شرط اصلی برای یادگیری سلیس صحبت کردن در مکالمات انگلیسی : انگیزه ، وقت و انرژی ، محیط مناسب .

مهمترین و مفید ترین روش یادگیری مکالمه زبان انگلیسی ، شنوایی است . هر چه از روش شنوایی بیشتر استفاده کنید سرعت یادگیری شما بیشتر می شود .

چگونه باید نوارها را  گوش کنیم ؟

به هیچ وجه قبل از آنکه برای چند بار نوار درس مورد نظر را گوش نکرده اید سراغ خواندن متن آن نروید . پس اول نوار را گوش کنید ، بعد متن مور نظر را بخوانید . هر نوار را آنقدر گوش کنید تا حفظ شوید . می توان گفت کلیدی ترین موضوع در مکالمه همین باشد . فقط با استفاده از هدفون به نوارها گوش کنیم به دو دلیل :

1) توانمندیهای یادگیری انسان به نسبت 60 و 40 درصد بین بینایی و شنوایی تقسیم می شود . اگر بخواهیم توان بینایی ما به کمک شنواییمان بیاید باید چشمهایمان را ببندیم . هدفون نیز نوعی پچ پچ در گوش انسان است که باعث می شود توجه شما به طور کامل معطوف به گفتار نوار و گوینده شود .

2) صدایی که از هدفون در می آید به دلیل نزدیکی با پرده گوش انسان برای مدتها در محدوده ورودی گوش باقی می ماند و در یک حرکت رفت و برگشت مرتب تکرار می شود و شما سود بیشتری از آن می برید .

بهترین تمرین گفتار در مقابل آینه است.در این روش اعتماد به نفس خود را نیز تقویت می کنید . حل تمرین-حفظ کردن گرامر-نوشتن دیکته-حفظ لغات و جمله سازی را فراموش کنید . پرداختن به بحث گرامری ، شما را از هدفتان دور می کند . شما در حین حفظ مطلب به طور ناخودآگاه  گرامر را هم رعایت می کنید و این روش ماندگارتر است . به دنبال یادگیری یا حفظ لغات هم نباشید . با دیکشنری زبان انگلیسی خداحافظی کنید . شما فقط جملات یا عبارتها ی زبان انگلیسی را یاد می گیرید نه کلمات انگلیسی را . ما نباید خودمان جمله بسازیم بلکه جملات آماده زبان انگلیسی را حفظ می کنیم .


پیشنهاد ما برای یادگیری سریع زبان انگلیسی مجموعه برتر Why not با تدریس استاد میرزایی می باشد برای اطلاعات بیشتر و  نمونه آموزش کلیک کنید


مکالمه زبان انگلیسی را وارد زندگی خود کنید .

به طور کلی شیوه یادگیری زبان انگلیسی بر مبنای ترجمه (فارسی به انگلیسی) است . شما باید جملات ساده زبان فارسی را بتوانید به زبان انگلیسی ترجمه و حفظ کنید . آنوقت است که می توانید اعتماد به نفس لازم را بیابید . از این شاخه به آن شاخه نپرید ، روش های گوناکون را امتحان نکنید ، انواع نوارها و کتابها را نخرید (کتاب مهم نیست روش مهم است . ) برخی یادداشتها و تذکرهای روزمره خود را به زبان انگلیسی بنویسید . ترجمه متون انگلیسی را از طریق یادگیری مکالمه زبان انگلیسی انجام دهید . مکالمه انگلیسی شما که پیشرفت کند خود به خود در ترجمه متون انگلیسی هم موفق می شوید . در جای جای محل کار و منزل خود جملات مهم را بنویسید و نصب کنید تا هر روز در مقابل چشمانتان باشد جمله……نه لغت !!!
بدون تردید افکار و احساسات حقیقی خود را بیان کنید . مانند بومی زبان ها کلمات را روان و سریع تلفظ کنید . هنگام صحبت  کردن به زبان انگلیسی ، بدون فکر کردندستور صحیح زبان انگلیسی را به کار ببرید . روان صحبت کردن مهمترین نیاز و مهارت  در زبان انگلیسی به شمار می آید . یافتن یک شریک زبانی روشی ایده آل برای تمرین صحبت کردن است . به ویژه زمانی که شریک شما همکلاس و یا هم  سن و سال شما هم باشد ، زیرا اشتراکات بیشتری بین شما وجود دارد . به کمک اینترنت شما می توانید به فراتر از مرزهای ملی بروید و با افراد بومی انگلیسی زبان آنسوی کشورتان دوست شوید . می توانید در سایتهای مربوط به آموزش زبان انگلیسی عضو شوید و دوستان اینترنتی پیدا کنید و با آنها به زبان انگلیسی صحبت کنید . طبیعتا بین شما و آنها تفاوتهای فرهنگی وجود دارد و این باعث جذاب تر شدن مکالمات شما می شود .
به خاطر داشته باشید که حتی یک سفر طولانی نیز با برداشتن اولین قدم آغاز می شود و اولین قدم احتمالا مشکل ترین قدم است . اما پس از آن به مرور قدم های بعدی آسان تر شده و پیشرفت شما سریع تر می شود . اگر در شروع کار موفق نبودید و یا دیگران به خاطر اشتباهتان به شما خندیدند ، نگران نشوید ! صحبت کردن زبان دوم بدون اشتباه و خطا تقریبا غیر ممکن است . هرچه وسواس بیشتری برای دقیق و بدون غلط صحبت کردن به خرج دهید ، پیشرفت خود را کندتر می کنید . مجددا به خاطر داشته باشید که شما همانند کودکی هستید که زبان مادری اش را همراه با اشتباه صحبت می کند . با افزایش دامنه لغات خود ، می توانید به سهولت منظورتان را از طریق صحبت کردن و یا نوشتن منتقل کنید . به عنوان یک زبان آموز بهتر است که یادگیری لغت را یکی از عادات روزمره خود کنید . درختچه های لغوی بسازید . درختچه های لغوی و تمرین های سرگرم کننده دیگر می توانند به شما کمک کنند که لغت ها را در گروههای معنایی با سرعت بیشتری یاد بگیرید .


پیشنهاد ما برای یادگیری سریع زبان انگلیسی مجموعه برتر Why not با تدریس استاد میرزایی می باشد برای اطلاعات بیشتر و  نمونه آموزش کلیک کنید


 

منبع: سایت آموزش زبان