سه ترفند حرفه ای برای یادگیری زبان انگلیسی

سه ترفند حرفه ای برای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری انگلیسی میتونه یک فرایند خسته کننده باشه. ولی نهایتاً تمام موضوع اینه که آیا شما بعد از طی این فرایند می تونید به راحتی به این زبان مکالمه کنید یا نه. به این حقیقت توجه کنید که اگر بدون برنامه ریزی مناسب، پروسه ی یادگیری رو شروع کنید، به نتیجه ای نخواهید رسید، چون روش ایده آل یادگیری انگلیسی این است که برای همه چیز برنامه داشته باشید. در این مقاله راهکارهای مهمی رو به شما خواهم گفت تا نه تنها دانش زبانی خودتون رو افزایش بدید، بلکه مهارت صحبت کردن به زبان انگلیسی رو هم تقویت کنید.

زبان آموزان نقطه قوت یادگیری خودتون رو پیدا کنید

بسیار مهمه که بررسی کنید و بفهمید در کدامیک از الگوهای یادگیری جا می گیرید. آیا به راحتی درس های مختلف انگلیسی رو می آموزید یا اینکه یادگیری تون به صورت کند پیش میره. آیا به صورت آنلاین راحت تر یاد می گیرید یا نیاز دارید حتما در یک کلاس حضوری شرکت کنید و دقایقی انگلیسی صحبت کنید. آیا در هر سطحی که هستید، به اندازه ی سطح خود، راحت انگلیسی صحبت می کنید یا مکث های طولانی دارید ؟

دانستن همه ی این موارد بسیار حیاتی است و به شما کمک می کند بتوانید درک درستی از وضعیت کنونی خودتون بدست بیارید و با دیدی آگاهانه برای ادامه روند یادگیری تون برنامه ریزی کنید.
از یک روش صحیح و ثابت استفاده کنید

بسیار مهمه که بعد از یافتن اطلاعات دقیق در مورد وضعیت زبانی تون، یک روش مناسب و ثابت برای یادگیری انتخاب و از آن پیروی کنید. تغییر مداوم روش های یادگیری فقط به سردرگمی و پسرفت شما منجر خواهد شد. اما هنگامی که یک روش مناسب یادگیری رو انتخاب و به صورت مستمر ادامه می دهید، بعد از مدتی نشانه های پیشرفت، در صحبت کردن شما ظاهر خواهند شد.

یکی از سوالاتی که همواره از من پرسیده می شه و احتمالاً برای شما کاربر محترم سایت زبان آموزان هم مطرح هست، اینه که چطور یک روش خوب رو برای یادگیری پیدا کنم؟ با جواب دادن به سوالات زیر و بررسی هر کدام از آیتم ها در سیستم های مختلف یادگیری زبان انگلیسی، می تونید روشی رو که برای شما مناسب هست پیدا کنید.

آیا دوست دارید به تنهایی انگلیسی یاد بگیرید یا در جمع؟

آیا به یادگیری آنلاین علاقمندید یا حضور فیزیکی در کلاس؟

آیا دوست دارید بیشتر زمان یادگیری روی یک مهارت خاص (مثل صحبت کردن) متمرکز باشد یا اینکه برای هر 4 مهارت اصلی برنامه ریزی مدون وجود داشته باشد؟

به طور میانگین روزانه و هفتگی چند ساعت می خواهید برای یادگیری زبان وقت بگذارید؟

آیا در یادگیری انگلیسی جدی هستید یا صرفاً به عنوان یک سرگرمی تصمیم به شروع آموزش ها دارید؟


پیشنهاد ما برای یادگیری سریع زبان انگلیسی مجموعه برتر Why not با تدریس استاد میرزایی می باشد برای اطلاعات بیشتر و  نمونه آموزش کلیک کنید


روی مهارت های صحبت کردن مسلط شوید

داشتن برنامه ریزی یکی از بهترین راه ها برای یادگیری هر چیزی است. بنابراین بسیار ضروری است که درباره ی تمام جنبه های یادگیری برنامه ریزی داشته باشید. یکی از جنبه هایی که باید بخاطر داشته باشید و برایش برنامه ریزی خوبی انجام دهید این است که بتوانید واضح و بلند صحبت کنید. صرف نظر از اینکه دانش زبانی تون در چه سطحی هست، واضح و بلند بودن جمله های شما تاثیر بسزایی قدرت صحبت کردن و ایجاد ارتباط شما به زبان انگلیسی داره.

برای اینکه مهارت Speaking به زبان انگلیسی رو در خودتون تقویت کنید، نیاز هست که فعال باشید. یعنی هر روز یک موضوع رو انتخاب و حداقل 2 دقیقه در موردش صحبت کنید. اگر به سایت های آموزش انگلیسی مثل زبان آموزان دسترسی دارید، روزانه به این سایت های مراجعه کنید و از آموزش های متنوع اون ها استفاده کنید.

پیشنهادهای پایانی

1. همیشه یک دیکشنری خوب در کنار خودتون داشته باشید تا در مواقع لزوم ازش استفاده کنید. در هر سطح زبانی که باشید، یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی بسیار خوب وجود داره، بنابراین وسوسه ی استفاده از دیکشنری های انگلیسی به فارسی رو از سرتون دور کنید.

2. حتماً روی تلفظ درست کلمات کار کنید. حتی اگر نیازه، به جای اینکه روزی 3 صفحه مطلب جدید یاد بگیرید، اون رو به 2 صفحه کاهش بدید اما در عوض تمام لغت های موجود در مطالعه ی اون روزتون رو با تلفظ درست یاد بگیرید. خوشبختانه در حال حاضر ابزار متفاوتی برای شنیدن تلفظ درست لغت ها در دسترس هست که به راحتی و در چند ثانیه می تونید به تلفظ صحیح هر لغت انگلیسی دست پیدا کنید.

3. جدیدترین بررسی های محققین زبان نشون میده که اگر روزانه فقط 3 لغت جدید یاد بگیرید، می توانید در بازه های زمانی بسیار ایده آل، به سطح بالایی از لغت و دانش زبانی دست پیدا کنید. تکرار می کنم؛ فقط روزانه 3 لغت جدید…

نهایتاً اگر واقعاً دوست دارید انگلیسی رو به صورت روان صحیت کنید، باید به دو مهارت خواندن و نوشتن هم بها بدید. حتماً بخشی از فعالیت های اجتماعی خودتون در رسانه هایی مثل اینستاگرام، فیسبوک و … رو به نوشتن کامنت های انگلیسی در پست های مرتبط اختصاص بدید. این تکنیک رو دانشجویان من چند ماه هست دارن اجرا می کنن و نتایج فوق العاده ای رو شاهد بودن.

لطفاً حتماً تجربیات خودتون بعد از استفاده از این تکنیک ها رو با ما در سایت زبان آموزان به اشتراک بگذارید.

منبع : سایت زبان آموزان  علیرضا بهرامی