۱۰ اپلیکیشن رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی

۱۰ اپلیکیشن رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی

آموزش یک زبان به غیر از زبان مادری همواره یکی از جذاب‌ترین اتفاقات زندگی هر فردی است. راه‌های بسیاری برای یادگیری زبان‌ها وجود دارد که از آن جمله می‌توان به شرکت در کلاس‌های آموزشی و استفاده از خودآموزها با روش‌ها سنتی را نام برد. اما تا به حال به این که می‌توانید به کمک گوشی یا تبلت هوشمند خود، به یادگیری زبان بپردازید، فکر کرده‌اید؟

چه از ابتدا بخواهید شروع کنید و چه بخواهید زبان خود را تقویت کنید، این ۱۰ اپلیکیشن به کمک شما خواهند آمد. خصوصیت بارز اپلیکیشن‌ها این است که به لطف قرار داشتن در بستر گوشی‌اهای هوشمند، به صورت تعاملی (Interactive) با کاربر در ارتباط هستند و همراه با بازی و سرگرمی سعی در القای مطالب آموزشی دارند. در نتیجه به علت جذابیت بیشتر، می‌توانند تاثیر بهتری نسبت به کتب آموزشی داشته باشند. این اپلیکیشن‌ها رایگان هستند اما برای بهره‌گیری از تمام امکانات برخی از آنها باید پول پرداخت کنید.

در ادامه شما را با این ۱۰ اپلیکیشن آشنا می‌کنیم:

۱. Duolingo

duolingo

برخلاف سیستم آموزشی سایر اپلیکیشن‌های آموزشی، آموزش‌های این برنامه همراه با بازی است. به جای این که با اتمام هر درس، پیشرفت را مشاهده کنید، شما با درخت مهارت‌ها روبرو هستید که انجام هر درس، امتیازی را برای شما در پی دارد. همچنین پاداش‌هایی نیز با پیشرفت در یادگیری و پاسخ صحیح به سوال‌ها به شما داده می‌شود که جذابیت یادگیری را بیشتر می‌کند. شما می‌توانید دانشی که کس کرده‌اید را در ترجمه یک محتوای حقیقی به بوته آزمایش گذاشته و آن را برای امتیازگیری در اختیار دیگر کاربران قرار دهید.

نسخه اندروید | نسخه iOS

 

۲. Memrise

memrise

این برنامه حاوی درس‌های آموزشی بسیار برای زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی است که همگی رایگان هستند. این دروس در واقع توسط دیگر اعضای حاضر در خانواده Memrise تهیه شده اند و همین موضوع، این برنامه را به دریایی از محتوای آموزشی تبدیل کرده است. با ساختن حسابی در سایت این برنامه، کار با برنامه را آغاز می‌کنید و پس اولین اتصال، می‌توانید مابقی آموزش را به صورت آفلاین انجام دهید. این برنامه نیز از المان‌های بازی و سرگرمی در آموزش بهره‌مند است.

نسخه اندروید | نسخه iOS

 

۳. Lingua.ly

lingualy

این برنامه دارای ابزارهای آموزش زبان و واژه است و کارش، تبدیل محتوای اینترنتی به محتوای آموزشی است. در دل این برنامه یک سیستم پردازش زبانی وجود دارد که بر اساس تست واژه‌ای که از شما می‌گیرد، دایره واژگان شما را سنجیده و بر اساس آن، محتوای آموزشی مناسب را برای یادگیری شما معرفی می‌کند. در نتیجه شما به یک سری مطالب از پیش تعیین شده محدود نخواهید شد و این از مزایای این برنامه است. این برنامه به خصوص برای آنهایی مناسب است که به دنبال خواندن مطالب واقعی در گستره اینترنت هستند و دوست دارند از این طریق، مهارت‌های زبانی خود را کسب کنند.

نسخه اندروید


پیشنهاد ما برای یادگیری سریع زبان انگلیسی مجموعه برتر Why not با تدریس استاد میرزایی می باشد برای اطلاعات بیشتر و  نمونه آموزش کلیک کنید


 

۴. LearnEnglish Grammar UK Edition | US Edition

learnenglish-grammar

این برنامه توسط شورای فرهنگی بریتانیا (British Council) تهیه و توسعه داده شده است و به گونه‌ای طراحی شده است که به صورت تعاملی، کاربر بتواند دستور زبان انگلیسی را یاد گرفته و تقویت کند. این برنامه در دو نسخه بریتانیایی و آمریکایی ارائه شده است تا هر دو گونه زبانی را تحت پوشش قرار دهد. ۴ سطح مختلف برای پرسش‌ها در نظر گرفته شده است که از مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود. هر سطح، حاوی ۱۲ موضوع دستور زبانی است که در هر موضوع، ۲۰ تمرین قرار داده شده است. در جای جای برنامه، دسترسی آسان به بخش راهنما وجود دارد تا هم در استفاده از برنامه و هم در چگونگی حل تمارین، کاربران دچار مشکل نشوند.

نسخه بریتانیایی نسخه اندروید | نسخه iOS
نسخه آمریکایی نسخه اندروید | نسخه iOS

 

۵. Johnny Grammar’s word Challenge

johnny-grammar

این برنامه، حاوی امتحاناتی است که املا، دستور زبان و دایره واژه‌های شما را می‌آزماید. شما ۶۰ ثانیه زمان دارید هر تعداد سوال که می‌توانید، پاسخ دهید. این برنامه از ۳ سطح دشواری آسان، متوسط و دشوار برخوردار است و ۱۰ موضوع مختلف نظیر غذا و رستوران، گفتگوی کوتاه و علایق و سرگرمی‌ها را شامل می‌شود. شما با پیشرفت در این برنامه، مدال کسب می‌کنید و همچنین می‌توانید با دیگران به رقابت بپردازید.

نسخه اندروید | نسخه iOS

 

۶. SpeakingPal English Tutor

speakingpal-english-tutor

تاکنون هر آنچه معرفی شد، کمتر به مهارت صحبت کردن پرداخته شد. این برنامه با داشتن ویژگی‌های جالب تعاملی و با استفاده از قابلیت تشخیص صدا که در گوشی‌ها وجود دارد، یک تماس صوتی با یک مکالمه کننده بومی انگلیسی را برای شما شبیه‌سازی می‌کند. بدین ترتیب مهارت مکالمه در شما تقویت می‌شود. این برنامه بیش از ۱۰۰ مرحله دارد که در کنار دیالوگ‌ها، جملات و واژه‌ها، مجموعه کاملی را تشکیل می‌دهد. البته باید برای بیشتر این مراحل باید هزینه‌ای پرداخت کنید و فقط ۱۶ مرحله آن به رایگان در اختیارتان قرار دارد.

نسخه اندروید | نسخه iOS

 

۷. MyWordBook 2

mywordbook

این برنامه کتاب تمرینی است تعاملی که به کمک آن، واژگان خود را قوی می‌کنید. در این برنامه برای یادگیری لغات از فلش‌کارت‌های سنتی اما به شیوه جدید و تعاملی استفاده شده است؛ فلش‌کارت‌هایی که حاوی تصاویر، صداها و جملاتی هستند که به خاطر سپردن واژه را برای شما ممکن می‌کنند. تمامی اطلاعات این برنامه از فرهنگ واژگان Cambridge University Press استخراج شده است. این برنامه همچنین دارای فعالیت‌های مختلف آموزشی است و دیگر اینکه می‌توانید فلش‌کارت‌های خود را نیز بسازید.

نسخه اندروید | نسخه iOS

 

۸. Busuu

busuu

این برنامه به نوعی یک شبکه اجتماعی است برای یادگیری زبان که به همراه برنامه‌های تکمیلی، آموزش‌های متنوعی را شامل می‌شود. درس‌های آموزشی این برنامه برمبنای چارچوبی است که از سوی مرکز چارچوب مشترک در ایجاد منابع آموزش زبان اروپا (CEFR) مشخص شده است در نتیجه تمام تمارین و دروس آموزشی این برنامه اعم از خواندن، نوشتن و مکالمه، تضمین شده است. دروس از مبتدی تا پیشرفته طبقه‌بندی شده اند و این برنامه بیش از ۱۵۰ موضوع و ۳۰۰۰ واژه و عبارت را پوشش می‌دهد. البته نسخه رایگان آن ۲۰ عنوان را در اختیار قرار می‌دهد.

نسخه اندروید | نسخه iOS

 

۹. Fun Easy Learn English

fun-easy-learn

این برنامه یک برنامه آموزش واژه است که با بیش از ۶۰۰۰ واژه در اختیار زبان آموزان قرار دارد. آموزش واژه‌ها در این برنامه از طریق تصاویر، صداهای ضبط شده و ترجمه‌های بومی‌شده صورت می‌گیرد. همچنین در این برنامه، ۷ بازی مختلف قرار داده شده است که در یادگیری زبان انگلیسی به زبان آموز کمک می‌کند. یک گردونه نیز در این بازی قرار داده شده است که به صورت تصادفی، یک موضوع، زیرشاخه و بازی برای شما انتخاب می‌کند تا قدری هم هیجان به آموزش اضافه کند.

نسخه اندروید


پیشنهاد ما برای یادگیری سریع زبان انگلیسی مجموعه برتر Why not با تدریس استاد میرزایی می باشد برای اطلاعات بیشتر و  نمونه آموزش کلیک کنید


 ۱۰. Phrasalstein

phrasalstein

برخلاف دیگر برنامه‌هایی که در این لیست، معرفی شدند، این برنامه به مقوله خاصی از دستور زبان انگلیسی، یعنی افعال عبارتی (Phrasal Verbs)، می‌پردازد. این مقوله از زبان انگلیسی بسیار دردسرساز است، در نتیجه این برنامه به خوبی به شما کمک می‌کند که این مقوله را بیاموزید. طراحی گرافیکی این برنامه نیز در نوع خود جالب و مانند فیلم‌های ترسناک کلاسیک است! این برنامه در خود ۱۰۰ فعل عبارتی را جای داده است و برای آنها، معانی، جملات شاهد و همچنین ترجمه به زبان‌های اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، روسی و فرانسوی نیز قرار داده است.

نسخه اندروید | نسخه iOS

منبع : http://www.lotuslaptop.com