چهار اشتباه مهلک در هنگام یادگیری زبان انگلیسی

چهار اشتباه مهلک در هنگام یادگیری زبان انگلیسی

چهار اشتباه مهلک در هنگام یادگیری زبان انگلیسی


علیرضا بهرامی هستم و در این مقاله شما رو با حقایقی جالب در مورد زبان انگلیسی آشنا خواهم کرد. وقتی شروع به یادگیری زبان انگلیسی می کنید، هیچ چیز مهمتر از این نیست که این پروسه ی آموزشی به روشی استاندارد و منطقی جلو بره. اما به هر حال همیشه اشتباهاتی هستند که زبان آموزان بر اثر کم تجربگی یا دریافت راهنمایی های غلط، مرتکب میشن.
در این مقاله ی مشاوره ای، چهار اشتباه مهلک رو به شما معرفی می کنیم که می تونن روند یادگیری شما رو مختل کنن. اما خبر خوب اینه که با مطالعه ی این مقاله و انجام پیشنهاد های موجود، شما به راحتی می تونید از این چهار اشتباه جلوگیری کنید.

تمرکز بیش از حد بر انگلیسی رسمی

انگلیسی روزمره، رسمی نیست؛ در حالی که بسیاری از کتاب های آموزش لغت و گرامر، انگلیسی رسمی را آموزش می دهند. تجربه ی 14 ساله ی من در زمینه ی زبان انگلیسی به من ثابت کرده در کنار کتاب ها، بسیاری از موسسه ها و اساتید زبان نیز، انگلیسی رسمی رو تدریس می کنند. در نتیجه مشکل اصلی از آنجایی شروع میشه که شخصی چه به صورت حضوری و یا مجازی وارد یک مکالمه گروهی با چند انگلیسی زبان میشه و با وجود ده ها ترم کلاس و مطالعه، نمی تونه یک مکالمه ی روان و راحت با اون اشخاص داشته باشه.

دلیلش هم واضحه، او در متوجه شدن و استفاده از انگلیسی غیررسمی مشکل داره. بارها از زبان خیلی از دانشجوها شنیدم که وقتی برای مسافرت یا مهاجرت وارد کشورهای امریکا و انگلستان شدن، چقدر از شنیدن انگلیسی واقعی و روزمره ی اون ها شگفت زده شدن. بنابراین بسیار مهمه که همیشه شیندن به انگلیسی روزمره رو در برنامه مطالعاتی خودتون داشته باشید.

پیشنهاد من:  با کمی جستجو در اینترنت، فایل های مکالمه ی روزمره به زبان انگلیسی رو دانلود کنید و حتماً روزی 15 دقیقه به یک یا دو مکالمه گوش کنید. انقدر تمرین کنید تا کاملاً روی لهجه، تلفظ ها و ساختار جمله های هر مکالمه مسلط بشید

 


پیشنهاد ما برای یادگیری سریع زبان انگلیسی مجموعه برتر Why not با تدریس استاد میرزایی می باشد برای اطلاعات بیشتر و  نمونه آموزش کلیک کنید


ترجمه کردن از زبان مادری به انگلیسی

شما باید خودتون رو عادت بدید و به این توانایی برسید که به زبان انلگیسی فکر کنید. ترجمه کردن، شیوه ی قابل اعتمادی نیست زیرا ممکنه دچار اشتباهات عجیب و البته بعضاً خنده داری بشید. چند سال پیش یکی از دانشجوهام به مناسبت کسب رتبه ی تک رقمی در کنکور سراسری، برای بچه های کلاس پیتزا گرفته بود. تعداد پیتزاها بیشتر از افراد حاضر در کلاس بود و هنگامی که اون دانشجو می خواست دوباره پیتزا رو به بچه ها نعارف کنه، یکی از جالب ترین جملات انگلیسی خلق شد:

“Thanks dear, I’m garlic!”

فکر میکنم نیازی نباشه بیشتر توضیح بدم و شما خواننده ی عزیز سایت زبان آموزان متوجه موضوع و ادامه ی ماجزا شدید. بنابراین لطفاً این عادت که لغت ها رو به صورت انگلیسی به فارسی یاد بگیرید رو کنار نگذارید، چون به هر حال لازمه معادل فارسی لغت ها و عبارت ها رو بدونیم ؛ اما حتماً یک تغییر اساسی در این شیوه ایجاد کنید. به این صورت که ابتدا در دیکشنری انگلیسی به انگلیسی لغت رو چک کنید، اگر معنا و مفهوم رو متوجه شدید، بسیار عالی است اما اگر در درک معادل مشکل داشتید، اون وقت به سراغ دیکشنری انگلیسی به فارسی یا برعکس برید

پیشنهاد من:  یکی از بهترین راه ها برای عادت کردن به اینکه انگلیسی فکر کنیم، نقد و توضیح متن هاست. هر وقت یک متن انگلیسی می خونید شروع کنید به گفتن نظرتون راجع به اتفاقات یا ایده های موجود در متن. اگر این تمرین رو به صورت مستمر انجام بدید، من تضمین می کنم بعد از چند ماه به راحتی نه تنها انگلیسی فکر میکنید، بلکه ایده هاتون رو به انگلیسی به زبان خواهید آورد.

یادگیری را بیش از حد جدی می گیرید

منظورم از تیتر بالا اینه که بسیاری از زبان آموزان تلاش می کنند و اصرار دارند که بدون اینکه هیچ اشتباهی داشته باشن، انگلیسی صحبت کنن. وقتی که مرتکب یک اشتباه گرامری می شن یا لغتی رو فراموش میکنن، بسیار ناراحت و شرمنده میشن. در حالی که نباید فراموش کنیم، ” برقراری ارتباط “، مهمترین دلیل یادگیری زبان هست و البته هیچ نیازی به جملات صد در صد صحیح با لغت ها و ساختار آنچنانی نداره.

دوست خوبم، اشتباه کردن، یک بخش طبیعی در هر پروسه ی یادگیریه و انگلیسی هم از این موضوع مستثنا نیست. بنابراین این مسئله نباید به یک مشغله ی ذهنی برای تو تبدیل بشه و ترمز یادگیری تو رو بکشه.

پیشنهاد من:  گفتن این پیشنهاد در حالی که خودم یک مدرس زبان انگلیسی هستم شاید نوعی خودزنی باشه اما پیشنهاد می کنم کمی به صحبت های مدرسین خودتون در موسسه ها دقت کنید. یقیناً در صحبت های اون ها هم ایرادهایی وجود داره اما موضوع اینه که من به شخصه این رو پذیرفتم که ممکنه اشتباه کنم. بنابراین بعد از هر اشتباه از اینکه یک فرصت جدید یادگیری پیدا کردم خوشحال میشم و با شتیاق اون نکته رو مرور میکنم. پس دوست خوب من، لطفاً از اشتباهاتت لذت ببر!

وابسته بودن به موسسه زبان

همین الان شما داخل یک سایت بسیار محترم و کاربردی در زمینه آموزش انگلیسی هستید. افراد بسیار زیادی بودن و هستن که با استفاده از سایت  تونستن زبانشون رو تقویت کنن. این دست سایت ها و موقعیت ها در اینترنت و خارج از فضای مجازی بسیار زیادن. بهتره هر چه سریعتر با این حقیقت روبرو بشید که وقتی در موقعیت واقعی برای انگلیسی صحبت کردن قرار می گیرید، به احتمال بیش از صد در صد!، موسسه زبان و معلم ها کنارتون نخواهند بود. و شما صرفاً با مهارت های زبانی خودتون شروع به صحبت خواهید کرد.

خیلی از زبان آموز ها فکر می کنن همین که کلاس میرن کافیه. اصلاً این طور نیست. لطفاً مسئولیت خودتون رو قبول کنید. شما هم باید برای پیشرفت خودتون قدم بردارید و برای پیشرفت در صحبت کردن، دایره لغت و دیگر مهارت های زبانی برنامه ریزی کنید.

منبع : سایت زبان آموزان