بزرگسالی و دلهره‌ی از دست رفتن بهترین زمان آموزش زبان

بزرگسالی و دلهره‌ی از دست رفتن بهترین زمان آموزش زبان

منبع < سایت زبانشناس>

آیا شما بهترین زمان برای آموزش زبان را از دست داده‌اید؟

پنداشتی رایج وجود دارد که بهترین زمان آموزش زبان دوران کودکی و نوجوانی است و پس از آن دیگر قادر نخواهید بود که زبان انگلیسی را آموزش ببینید. این پنداشت ولی نادرست است. بی‌گمان برخی چیزها تغییر می‌کند ولی هیچ‌گاه برای آموزش دیر نیست. درست است که کودکان آسوده‌تر می‌توانند زبان انگلیسی را فرابگیرند، ولی بزرگ‌سالان برتری‌های دیگری نسبت به کودکان دارند. برای نمونه آن‌ها دایره‌ی واژگان بیشتری دارند که می‌توانند آن را در زبان انگلیسی بکار برند. از سوی دیگر کودکان کمتر می‌توانند به‌صورت آزادانه زبان انگلیسی را آموزش ببینند و کمبودهای خود را ازمیان بردارند.

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان چیست؟

۱-پرهیز از شرکت در آموزشگاه‌های زبان انگلیسی

اگر جزو کسانی هستید که زبان انگلیسی را دیر آغاز کرده‌اید به خود دلهره وارد نکنید. اگر به‌راستی به زبان انگلیسی گرایش دارید پیشنهاد اکید بنده این است که از یادگیری زبان در آموزشگاه‌های زبان انگلیسی جدا پرهیز کنید و روشی مستقل برای خود انتخاب کنید. برای بزرگ‌سالان که معمولاً از زمان آزاد کمتری نسبت به کودکان برخوردارند، آموزشگاه‌های زبان هرگز از دید زمانی به‌صرفه نیست.

۲-پرهیز از استفاده‌ی بی‌رویه از کتب آموزش زبان انگلیسی

بنده باور ویژه دارم که زبان انگلیسی را نبایستی از راه کتاب‌های آموزش زبان فراگرفت. زیرا کتاب‌های آموزش زبان پافشاری فراوانی روی گرامر زبان انگلیسی دارند . این پافشاری خلاف روش طبیعی است که آدمی زبان را با آن فرامی‌گیرد. آیا شما در کودکی زبان مادری خود را با خواندن کتاب‌های آموزش زبان فراگرفته‌اید؟ یا مادرتان دستورات گرامری را به شما آموزش داده است؟ بی‌گمان پاسخ منفی است. همین موضوع برای یادگیری زبان دوم برقرار است .

۳-یک تیر دو نشان

پیشنهاد بعدی بنده این است که با یک تیر دو نشان بزنید. برای نمونه اگر علاقه دارید که مهارت‌های ارتباط کارآمد و رهبری خود را بالا ببرید از بسته‌ی آموزش زبانی استفاده کنید که زبان انگلیسی را با رویکرد ارتباط کارآمد آموزش دهد. و یا اگر دوست دارید کتابی بخوانید که روش‌های اصیل یادگیری زبان را به شما نشان دهد سعی کنید که یک کتاب گویا تهیه کنید که افزون بر آن، مهارت شنیداری شما نیز تقویت گردد.

۴- داشتن انگیزه و روحیه‌ی بالا

به یاد داشته باشید که همیشه بایستی روحیه و انگیزه‌ی بالایی برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید. ورزش از دسته عواملی است که روحیه آدمی را بالا نگه می‌دارد. بنابراین از روی پیشنهاد پایانی اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هرروز برنامه‌ی پیاده‌روی و ورزش برای حفظ تندرستی خود دارید، می‌توانید هنگام ورزش به مطلبی جذاب به زبان انگلیسی گوش دهید و سطح زبان خود را نیز بالا ببرید.

منبع:سایت زبانشناس

 

6 دیدگاه

  1. من در امارات متحده عرب هستم ميخواهم از مجموعه همين اموزشي شما مستفيد شوم ميشود مرا رهمنايي نمايد ؟

دیدگاه‌ها بسته هستند.